İlçemizde Eds sistemi kurulum aşamasında, henüz kamera sistemi kurulup denetleme yapılmasa da asılan uyarı levhaları kendini göstermeye başladı. Özellikle transit seyreden araçlar hız koridoru levhasını gördüklerinde ani bir yavaşlama ile hızlarını 50 km’nin altına düşürüyor. Ağır vasıtaların hızını düşürmesi şehir içi geçişindeki riskleri aşağı çekiyor. İlçemizde Eds sistemi kurulum aşamasında, henüz kamera sistemi kurulup denetleme yapılmasa da asılan uyarı levhaları kendini göstermeye başladı. Özellikle transit seyreden araçlar hız koridoru levhasını gördüklerinde ani bir yavaşlama ile hızlarını 50 km’nin altına düşürüyor. Ağır vasıtaların hızını düşürmesi şehir içi geçişindeki riskleri aşağı çekiyor. Önceden 80-90 km hızla şehre giren ağır vasıtaların yavaşlaması memnuniyet verici. Fakat otomobiller içinde 50 km hız sınırı konulması dikkat çekici. Çünkü diğer Eds’lerin otomobiller için hız sınırı 70 km. Şehir içerisinde de emniyet kemeri takmak zorunlu oluyor. Eds emniyet kemeri takılmazsa ve cep telefonu ile görüşüldüğünü gördüğü anda cezayı yazıyor. EDS yi kısaca açıklamak gerekirse; EDS bir denetleme sistemidir. Eds sayesinde bir çok trafik noktası denetlemesi yapılır ve kurallara uyamayan sürücüler anında tespit edilir. Eds tam olarak trafik akışının kontrolü ve ulaşım optimizasyonun yapılması, şehir hayatının kurallara uygun, belli normatif yapıya kavuşturulması amacıyla trafikte düzeni bozan araçları tespit etmek için kullanılan sistemin adıdır.EDS’nin açılımı elektronik denetleme sistemidir. Türkiye karayollarında uzun zamandır kullanılan bir sistemdir ve çok fazla hayat ve mal kaybının önüne geçmiştir.EDS AMACI ; Eds’nin asıl amacı caydırıcılıktır. Unutmayalım ki biri bizi izlerken bir yanlış ve ya kural dışı bir hareket yapmamız mümkün değildir, EDS sistemiyle trafikte seyreden sürücülere böyle bir durum yaşatılıyor ve kurallara uyulması sağlanıyor. Bir sürücü kendisinin izlendiğini bilmesinin ardından kuralların dışına pek çıktığı söylenemez.EDS YAPISI; Eds şu şekilde çalışıyor. Canlı olarak 7/24 bulunduğu mevki izliyor ve herhangi bir sürücü aracıyla beraber kurallar dışında bir hareket yapması durumunda EDS bunu fark ediyor ve hemen plakadan arabanın kaydı yapılıyor. Bunun akabinde merkezdeki sisteme gönderilen görüntüler ve plak neticesinde sürücüye plaka üzerinden yaptığı kural hatası nedeni ile cezai yaptırım uygulanıyor.Aynı zamanda EDS sistemleri bölgeden bölgeye göre de sürücü kültürü özelliği sayesinde hatasız olarak çalışıyor. Şehir içleri ile şehirler arası karayollarında aynı kuralların geçerli olması söz konusu değil. İçindeki programlama sayesinde farklı bölgelerde farklı kuralların algısı programlanıyor ve hatalı bir ceza uygulanmıyor. Haftaya EDS Sarıkaya’da nasıl çalışacak, sistemi ve Sarıkaya şertlarına, sürücülerine nasıl tepki verecek diye geniş kapsamlı bir haber yapacağız.
EtiketlerManşet
Ayrıca bakın
ATEŞ “BÜTÜN KÖYLERİMİZİN SORUNLARI SIRAYLA ÇÖZÜLECEK”DEDİ.
Sarıkaya Kaymakamı Ahmet Nuri Demir, İl Genel Meclis Üyesi Adem Ateş ve Özel İdare Müdürü …