İlçemize Bağlı Hisarbey İlkokulu Sivas’ta Gerçekleşen Ödül Töreninde “KÖY ÇOCUKALRIYIZ BİZ” Projesi İle YOZGAT ve SARIKAYA’yı Temsil Ederek İlçeye Haklı Bir Gururu Yaşattılar. İlçemize Bağlı Hisarbey İlkokulu Sivas’ta Gerçekleşen Ödül Töreninde “KÖY ÇOCUKALRIYIZ BİZ” Projesi İle YOZGAT ve SARIKAYA’yı Temsil Ederek İlçeye Haklı Bir Gururu Yaşattılar. 2016 – 2017 Eğitim Öğretim Yılı Eğitim Öğretimde Yenilikçilik Orta Anadolu bölgesel ödül töreni Sivas’ta gerçekleştirildi. Farklı kategorilerde 3357 başvuru yapılan yenilikçilik ödüllerinde orta Anadolu bölgesinde 7 çalışma bölgesel ödüle layık görüldü. Olumlu tutum ve davranış geliştirme kategorisinde başvuru yapan Hisarbey Hüseyin Demir ilkokulunun “Köy Çocuklarıyız Biz” çalışması ödül töreninde ilimizi ve ilçemizi temsil etti. Kategorisinde bölgesel ödülü kazanarak Yozgat’a ve Sarıkaya’ya büyük bir gurur yaşattı. Törene Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Daire Başkanı Nurettin Konaklı, Orta Anadolu Bölgesindeki tüm illerin Milli Eğitim Müdürleri, Yozgat’tan il Milli Eğitim Şube Müdürü Adem Öztürk Sarıkaya İlçe Milli Eğitim Müdürü Cüneyt Yoldaş, Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arge Birimi Sorumlusu Ömer Rıza Zararsız, Sarıkaya İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Esen, Hisarbey Ortaokulu Müdürü M. Hasan Öztürk, Köy Çocuklarıyız Biz Projesi Başvuru sahibi Emrah Açıkgöz ve Projedeki öğrenciler katıldı. Sabah erken saatlerde Sarıkaya Belediyesi tarafından verilen servis aracıyla törenin yapıldığı Sivas Atatürk Kültür Merkezine gelerek stand kuran Okul Müdürü, Öğretmen ve Öğrenciler standlarında köy yaşamını ve projelerini tanıttılar. Bir çok yöresel ürünün sergilendiği stantta projeyi ilçemizi ve ilimizi tanıtan broşürler kitapçıklar dağıtıldı. Standı gezen misafirlere yörenin meşhur cevizi kavurga gülsuyu ikram edildi. Standı gezen Strateji Geliştirme Daire Başkanı ve Bakanlık heyeti broşürleri detaylı bir şekilde inceledi heyete Proje Sorumlusu Emrah Açıkgöz projenin içeriğinden bahsetti. Bakanlık heyeti çalışmalardan birkaç set alarak Bakanlığa götürdü. Saat 10.30’a kadar açık kalan stantta Sivas ve diğer illerden gelen misafirlere tüm projeler tanıtıldı. Yapılan tanıtımların ardından ödül töreni için salona geçildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının ardından Sivas İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, Sivas Vali Yardımcısı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanı protokolünün konuşmalarının ardından Öğretmenlerin oluşturduğu Müzik grubu Sivas yöresine ait türküler söyledi. Daha sonra tüm kategorilerdeki tanıtım videoları ve ardından ödüller verildi. İlimizi temsilen hazırlanan tanıtım videosunun gösteriminin ardından il Milli Eğitim Şube Müdürümüz İlçe Milli Eğitim Müdürümüz, Okul Müdürü, Proje sorumlusu Öğretmen ve öğrenciler Ödüllerini almak için sahneye çıktılar. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz adına Proje görevlilerine Plaket takdimi ve Yozgat valisi Kemal Yurtnaç tarafından Proje Sorumlusu Öğretmen Emrah Açıkgöze Başarı Belgesi verildi. Tören sonunda toplu fotoğraf çekimi yapıldı ve tüm misafirlere Sivas Öğretmen Evinde Yörenin Meşhur yemeği Sivas Köfte ile Öğlen yemeği ikram edildi. Yemeğin ardından öğrenciler Sivas’ın Tarihi ve turistlik yerlerini gezdiler.Köy Çocuklarıyız Biz Projesinin amacı: Yapılan çalışma ile kaybolan köy kültürünün bilimsel bir tespitle değil de öyküleştirilerek, işin içine duygular da katılarak akranlarının gözünde köy yaşantısının nasıl olduğunu ilkokul düzeyindeki çocuklar yazılan kitabın dağıtımı ile öğrenecekler. Hem de günümüzde ve geçmişte okul yaşamından hatıra olarak yalnızca karne ve çekilmiş fotoğraflar yerine ölümsüz bir eser bırakılarak geleceğe yönelik hem öğrencilerin hayata başında başarı duygusunun getirdiği bir özgüven ve unutulmaz bir hatıra oluşturmayı amaçlamıştır.Çalışmanın Uygulaması:Öykünün bölümleri ile ilgili öğretmen tarafından hazırlanan slâyt gösterisi izlenmiş. Öğrencilerde ellerine aldıkları öykülerden öğretmenin slâytta gösterdiği bölümleri bulmuşlar ve o bölümlerde neler yazdığı ile ilgili beyin fırtınası yapmışlardır. Ardından tüm öğrenciler sınıf kitaplığından 5er öykü kitabı alıp her gün bir tanesini okuyup bölümlerine ayırarak öğretmene kontrol ettirmişlerdir. Ardından köy yaşamı ile ilgili öykü yazılacak konu, öykünün kahramanları veliler ve çevrenin de fikrini alarak öğrenciler tarafından belirlenmiştir. Bu belirlenen ana fikir konu ve kahramanlar çerçevesinde önce giriş bölümleri yazılıp öğretmen kontrol ettikten sonra gerekli düzeltmeler yapılıp son şekli verilmiş ve öğretmen tarafından hazırlanan yazılar arı ayrı Word belgesi olarak yazılmıştır. Ardından aynı uygulama gelişme ve sonuç bölümleri için de yapılmıştır. Sonuç bölümünün de tamamlanmasının ardından öyküye uygun can alıcı bir başlık oluşturmak için öğrencilerden üçer başlık belirlemeleri istenmiş belirlenen başlıklardan öğretmen ve ailelerle de fikri alınarak en uygun görüleni öğrenci tarafından belirlenip başlık olarak kullanılmıştır. Yazım çalışmasının tamamlanmasının sonrasında öğretmen tarafından redaksiyonları bilgisayar ortamında yapılmış, son şekli verilen metinler görsel sanatlar öğretmenine verilerek okuması ve ardından bu öykülere uygun bir kapak resmi çizmesi istenmiştir. Çizilen resim tarama yapılarak bilgisayara aktarılmış, toplanan tüm çalışmalar online olarak baskı için matbaaya gönderilmiştir. Matbaa tarafından çalışmalar baskı için hazır hale getirilip online olarak onay için gönderilmiş öğretmen kontrolünün ardından onay verilerek baskı gerçekleştirilip kargo ile baskısı yapılan kitaplar okula ulaştırılmıştır. Okula ulaşan kitaplar öğrencilere dağıtılmış, ardından tanıtımı yapılmış, ilçedeki kurumlara öğrencilerle birlikte gidilerek kitap hediye edilmiş, kitaplar ildeki tüm okullara kitaplıklara koyulmak üzere gönderilmiştir. Çalışma bu şekilde tamamlanmıştır. PROJE SONUÇLARI: Yapılan çalışma ile öğrencilerin hayatlarında ilk kitap yazma deneyimlerini erken yaşta tatmaları sağlanmış. Öğrencilerimizden temsili 5 kişilik bir grup kitap tanıtımı için ilçe devlet dairelerinin amirlerin tanıma ve onlarla görüşme fırsatı bulmuş bir başka 4 kişilik grupta Vali Yardımcısı, Basın İl Müdürü, İl Milli Eğitim Müdürü, İl Belediye Başkanı ile tanışma ve onlara kitabı anlatma fırsatı bulmuştur. Okulda yapılan ve bu kadar geniş etki uyandıran ilk çalışma olması ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından il merkezi ve merkeze bağlı tüm köylerdeki okullara kitapların dağıtılmasıyla okuldan ve okulda yapılan çalışmalardan il merkezi ve merkeze bağlı tüm okulların haberi olmuştur. Ayrıca o gün yerel basının tamamında ilk sayfada haberi yapılmasıyla il bazında, birkaç eğitim sitesi ve büyük şehirlerde dağıtılan eğitim gazetesinde çıkan haberle de tüm ulusal olarak kitabımızdan ve okulumuzun yaptığı çalışmadan kamuoyu bilgilendirilmiş bu sayede çocukların istenirse erken yaşta yazarlık hayatına başlayabilecekleri gösterilmiştir.